Quiz: route naar rijkdom

 Nog nooit heb ik op de site van Porterenee een post of bericht gezien wat zó goed de lading dekt als wat ik vandaag zag. 
Er staat een quizje op de site en die heet "Route naar Rijkdom". Het is werkelijk fantastisch! 
Allerlei vragen over hoe je met geld omgaat. Meevallers: gebruik je die om gaten te dichten, of om vermogen op te bouwen door te beleggen of sparen.
Écht goede vragen! Het lijkt bijna wat te zijn! Iets nuttigs.

En het is ook nuttig! Want aan het eind van het quizje word ik "Firestarter" genoemd. Een hele eer, al zeg ik het zelf. Ons vermogen is aan het accumuleren en inderdaad over een jaartje of 10-15 kan ik stoppen met werken. Een jaar of 15-20 voordat ik de pensioengerechtigde leeftijd heb behaald.

Ik word aangemoedigd om verder te leren en te lezen. Helemaal goed, zo'n aanmoediging.

Voor slechts 89EUR kan ik een cursus "Leren beleggen" volgen! Of wat dacht je van een e-book met 7 stappen "Start je side-hustle"? Of, helemaal mooi: een e-book over hypotheek vrij leven? Want dankzij jouw 2 tientjes die je betaald voor een PDF-je, kunnen zij dat ook!

Die cursus "leren beleggen" lijkt me fantastisch overigens. Ik ben erg benieuwd (maar niet 89-euro-benieuwd) hoe zich dit verhoudt tot één van hun tips in het artikel over "Beleggen": Gewoonte 4: Doe niet wat een ander doet.

De route naar hun rijkdom is fantastisch. Maar ieder weldenkend mens kan alles wat zij doen prima zelf.

Nu snap ik best dat er een verdienmodel aan zit. Het is hun werk. Allebei hebben ze hun werk opgezegd en zelfs een team nodig om 1 miljoen mensen te bereiken. En dat hebben ze dan best aardig gedaan. Kom ik aan (op mijn oude blog) zónder team met maximaal 30.000 unieke bezoekers per maand en een kwartiertje werk per dag. 
Nu heb ik natuurlijk een andere side-hustle; een doodnormale baan. Onderdeel van de Slabourforce!

Reacties

  1. Ik vind dat Porterenee veel mensen bereikt en ze doen dat op een leuke manier dat is alleen maar goed. Ze kaarten veel geld thema's aan en niet iedereen is even goed met geld als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is precies het probleem. Ze bereiken veel mensen en vooral zij die niet goed zijn met geld, besteden tientallen euro's aan dingen die men overal gratis vandaan kan halen zonder een dergelijk verdienmodel. Er iets voor vragen vind ik geen probleem. Tientallen euro's vind ik ridicuul. Het is een soort parasitisme.

      Verwijderen
    2. Ik vind dat ook een probleem, dat ze geld vraagt aan mensen die niet goed zijn met geld, dat het hun verdienmodel is. Terwijl die mensen hun tips slimmer ergens anders kunnen halen.

      Verwijderen
  2. Leuke blog. Ik moet hier hartelijk om lachen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook humor!

      Ik heb de quiz ook gedaan en ik ben volgens hen een "Geldheld". Maar natuurlijk zou het voor mij ook goed zijn om 2 cursussen à 89 euro van hen te volgen en het e-book over side hustle aan te schaffen.

      Verwijderen
  3. Echt geldklopperij van een onwetende groep consumenten. Al deze tips en tricks zijn elders op het internet gratis te lezen. Veel nuttige tips zijn gratis te vinden op het blog van ZUINIG AAN. Prima blog van Aaf die een cursus gratis aanbied. Hulde!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blijft inderdaad een hilarische site om (heel) af en toe te bezoeken.
    Ik ben ooit geïnspireerd geraakt door een aantal van haar fantastisch-ongeloofwaardige aflosverhalen. Heb er toen ook een artikeltje over geschreven.

    Goed om te zien dat je weer online bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat specifieke blogje vond ik niet zo snel. Maar deze blog maakt dat het bloggen gaat prikkelen. Maar mijn doelen zijn behaald. Wat wel is, dat ik meer geld van de ontslag stamrecht bv moet opnemen. Buiten mijn normale netto en alle hoogste belastingen al betaald van ruim 3 mille per maand.
    Onlangs bleek dat ik ruim voldoende geld had voor een elektrische auto, maar hem toch niet kocht omdat de wegenbelasting onduidelijk was. De auto een suv en gigantisch groot. Ik ga nu investeren in een bernette lockmachine en een mooie tafel van keukenblad .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vroeger volgde ik hun site wel, maar ik ben ermee gestopt omdat het hele verdienmodel me heel erg tegenstaat. Naar aanleiding van deze post toch weer een keer gekeken en de quiz gedaan en ja hoor, ik ben ook een geldheld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha je verwoordt het prachtig. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geldsnor gaat op Blogspot

De thuisbatterij: goed plan, of niet?