Ogen laten laseren

 Al zolang als ik me kan herinneren, en langer, draag ik een bril. Meestal vind ik dat niet vervelend. Maar soms is het een beperking. Met zwemmen bijvoorbeeld, maar ook met hardlopen of activiteiten waar je een helm op moet zoals met karten of abseilen.

Natuurlijk kan ik lenzen dragen. Wie ooit in de mor is geweest (traangaskamer in het leger) met zijn lenzen in, kan zich wellicht voorstellen waarom ik dat liever niet doe. 

Maar ik word steeds sportiever en heb meer activiteiten waar het me belemmerd. Wisselen van bril met autorijden is ook zoiets.

Dus nu zit ik letterlijk in de wachtkamer bij zo'n kliniek die ogen lasert. Ik heb net oogdruppels gehad, en het is heel gek om te merken hoe die beginnen te werken. Ik zie tijdelijk even steeds minder en typen is dus ook steeds lastiger. 

Komt vast goed...

Reacties

  1. Succes!
    Ik draag al 60 jaar een bril, afgezien van een paar jaar contactlenzen, die nooit echt fijn waren, vaak alleen maar hinderlijk. Een goede keuze om je ogen te laten laseren. Toen ik zo oud was als jij nu (ik gok nog net geen 40 jaar) was de techniek nog niet zo ver en was het riskant om dit te doen. Nu gaat het bijna altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dapper van je. Ik heb tot nu toe het lef nog niet gevonden. Heb me jarenlang gered met lenzen, maar daar kunnen mijn ogen helaas niet meer tegen. Nu dus dagelijks een bril op mijn neus en ik vind het verschrikkelijk onhandig. Houd je ons op de hoogte?
    (En welkom terug! Leuk dat je toch doorgaat met bloggen.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou jullie op de hoogte. Het wordt een extra lens...

      Verwijderen
  3. Laseren was voor mij echt een top beslissing. Hopelijk ben je er ook blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt me heerlijk om geen bril of lenzen meer te hoeven dragen. Alleen lijkt dat laseren me best eng...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat dapper, ik durf niet:(

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Quiz: route naar rijkdom

Geldsnor gaat op Blogspot