Terug naar oude werkgever?

 Vorig jaar al de nodige beslommeringen gehad op mijn werk. Een prachtig bedrijf waar ik voor werkte, met een hele fijne directeur. Maar waar helaas, door ondoorgrondelijke redenen, ik niet de promotie-kans kon pakken die er ontstond. 

1 persoon uit het MT werd uit zijn functie ontheven, maar de functie werd niet direct opgevuld. Dit om wat tijd te gunnen of te kopen. Of, zoals later bleek, omdat er andere externe factoren van invloed waren die op dat moment niet te overzien waren. En waar ik ook niet al te veel op in zal gaan, om wille van de vertrouwelijkheid.

In ieder geval ben ik naar een ander bedrijf gegaan. Een groot en bekend bedrijf, maar ik vertel niet welke. Dat is tussen de regels door wel te lezen geweest denk ik, zeker voor mijn collega's. 
Het is een bedrijf met "flexibele werkplekken". Met andere woorden: je hebt geen vaste plek en moet maar afwachten of je plek hebt. Het is ook dermate groot dat er een enorme anonimiteit heerst. Alleen mijn afdeling bestaat al uit bijna 2000 personen. Men begroet elkaar niet of nauwelijks en zelfs mensen die er al tientallen jaren werken kennen de meeste directe collega's niet. Gedurende de week zitten we in verschillende gebouwen, aan verschillende kanten van de stad.

De uitdaging die er ligt is leuk. Maar ik ben ooit gestopt met ondernemen omdat ik weer onder de mensen wilde zijn. En dat ben ik nu op dezelfde manier als wanneer je in je eentje gaat winkelen. Ja, je ziet mensen, maar er is maar weinig interactie. 

Ondertussen mis ik mijn oude stekje enorm. Vooral vanwege het team wat ik heb achtergelaten. Die mensen waren veel meer voor mij dan alleen collega's. Ik ging iedere dag met heel erg veel plezier aan het werk. Ongeacht de omstandigheden van de markt of de wereld om ons heen.

Vandaag was mijn vakantie voorbij (ik ben een ruime week weggeweest) en ging ik met tegenzin aan de slag. Ik ben naar kantoor gegaan, maar heb nauwelijks bekenden gezien. Ik had net zo goed thuis kunnen blijven (en thuis kunnen werken). Maar ik heb er geen plezier aan beleefd. 

Later deze week heb ik een afspraak met mijn oude directeur, waar een aantal "externe factoren" inmiddels uit de weg zijn geruimd. Ik ben benieuwd.

Reacties

  1. Ach, wat naar dat je huidige werkplek zo weinig voldoening geeft qua collega's! Contact met anderen maakt werken juist leuk! Althans met fijne collega's, je kunt natuurlijk ook een omgeving met pestkoppen treffen, die jou of een andere collega het leven moeilijk maken.
    Ik hoop voor je dat je naar een fijne plek terug kunt gaan, veel succes met de afspraak!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meer door minder17 juni 2024 om 06:58

    Misschien zijn de mogelijkheden er nu wel weer, zeker nu ze wel zullen weten wat ze missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij is inderdaad duidelijk waar je werkt en ik zou heel hard wegrennen. Ik woon ook in de betreffende plaats en hoor dat veel mensen weg willen maar niet gaan want gouden kooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gouden kooi heb ik gelukkig geen last van. Al jarenlang hebben we onze kosten nauwelijks zien stijgen, afgezien van de kinderen. Maar geen duurder huis of auto's aangeschaft. Maar veel collega's inderdaad wel...

      Verwijderen
  4. Ik denk dat ik wel kan raden waar je zit (veel van mijn ex-collega's werken er). Vertrouw op je gevoel, dat is belangrijk. Als je dat gaat negeren, breekt het je op een moment op.
    Ja ik kan er ook gaan werken, ja ik kan er ook 10-20% meer verdienen. Maar ten eerste betekent het veel meer reistijd en word ik er niet blijer van als ik de verhalen hoor. Succes met je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En stel dat er nu nog steeds geen promotie-kansen zijn, maar je kunt wel weer terug naar je oude vertrouwde plekje. Waarom zou je dat dan niet doen? Volgens mij wordt je daar een stuk gelukkiger van dan waar je nu zit, want met tegenzin aan het werk gaan lijkt me nou niet de bedoeling van het leuk invullen van de tijd die je hebt hier op aarde...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar verhaal. Ik heb zelf bewust gekozen voor een fijne werkplek, ondanks een lager salaris. Dat geeft energie in plaats van dat het dat kost. Werk moet leuk zijn, als je het mij vraagt. Succes met het maken van je keuze.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Quiz: route naar rijkdom

Geldsnor heeft het helemaal verkeerd aangepakt

Geldsnor en zijn nieuwe baan