Booking.com chaos

Jaren geleden, op mijn oude blog, heb ik mij in de coronatijd al eens negatief geuit over Booking. Maar ze hebben ook positieve kanten, voor mij als gebruiker. 

Ik reis namelijk veel, en het is erg gemakkelijk om Booking te gebruiken. Zowel zakelijk als privé.  Gemiddeld slaap ik zakelijk een nacht of 40 in hotels, en ook voor vakanties boeken we diverse accommodaties.

Recentelijk heb ik echter een aantal zeer slechte ervaringen gehad. Een accommodatie die op de dag voor aankomst van hun uit annuleert, bijvoorbeeld. Bijzonder vervelend met 3 kinderen als je onderweg bent. 

Maar gelukkig was er een alternatieve accommodatie, gevonden door de klantenservice (ja, je kunt iemand aan de lijn krijgen). Helaas bleek na boeking dat de accommodatie helemaal niet geschikt was voor 5 personen. Geld kreeg ik niet terug, Booking is inbereikbaar voor deze reservering ondanks veelvuldige pogingen. 

En vorige week annuleert onze winterbestemming, tenzij we voor honderden euro's bijbetalen. 

Het stapelt zich dus op, en ik zal mijn Booking gebruik beperken tot het gebruik als zoekmachine.  Ik twijfel alleen nog of ik de hele situatie rondom de accommodatie die mij geen geld teruggeeft (ondanks dat het hun fout is) helemaal uit de doeken doe. Het is erg kinderachtig natuurlijk om ze hieraan bloot te stellen. Maar reageren doen ze niet, en na bevestiging aangeven dat 5 personen een foutje is, drukt wel op mijn rancune-knopje. 

Zal ik het volwassen houden, of ze digitaal toch onder druk zetten om mijn ruim 500 euro terug te krijgen?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Geen schoonmaakster meer!

Toch een hondje

Geen terugleverkosten betalen? Begin vandaag